Pengikut Setia

Shaklee

Saya adalah pengedar Shaklee anda yang Sah bagi kawasan Putrajaya, Kajang, Bangi dan Kuala Lumpur. Jika anda ingin mendapatkan Supplemet Shaklee anda yang original boleh hubungi saya. Pelanggan-pelanggan saya akan mendapat konsultasi percuma dan jadual pemakanan percuma dari saya. Penghantaran seluruh Malaysia termasuk Indonesia.

Boleh layari Website Shaklee saya di https://fitmomscorner.blogspot.com


Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, September 4, 2011

Shopping di Pasar Baru Bandung


Yok shopping di Pasar baru Bandung!! Sungguh mengasikkan...sampai macam tak mo balik ja..hahaha..sungguh penat tawaf dan nasib baik memang BEST!!. Kalu you all ke Bandung jangan lupe ke Pasar Baru ni tau..rase macam tak lengkap ja kalu tak pergi sini...hehehe..

Actually aku tak beli pe sangat pun tuk aku kat sini. Ye la sangat kan?? Percaya ke?? banyak beli ole-ole bwk balik kl. hehe. lelain kali kite pergi lagi la..Bukan jauh pun Bandung KL. 

Kami bertolak dari Dago Atas dari jam 11 pagi waktu tempatan. Naik angkot aja, murah and cepat. Aku ok ja naik angkot. Best!! Taksi mahal sedikit dari angkot, kadang-kadang pakai meter, kadang-kadang dia letak harge sesiap. So kalu nak naik taksi tanya dulu k. Kang tak pasal2 melayang duit...

Sampai ja, orang dah ramai gile..pening sedikit, rasa macam putus asa pun ada, tetapi sib baik teringat kene beli ole-ole, ku kuatkan kaki jugak la.



Entrance Pasar Baru. Banyak beca dan orang.

Apa yang best sangat dengan Pasar Baru ni?? Haaaaa kalu nak beli kain-kain murah dan cantik seperti Broket (Lace), Shifon, Cotton, Batik Jawa, Telekung or barang-barang naik haji atau umrah, karpet, perhiasan dan macam-macam la kan.. Bole cari kat pasar baru ni. Harga murah berganda-ganda dari Malaysia. Kalu nak langsir pun ada..aku nak beli langsir, tapi aku tak tau ukuran tingkap umah. Lain kali la pergi..

Sapa yang nak kawen dan nak bertunang pun digalakkan ke mari. Sebab harga kain lace memang sangat la mengancam di sini.. Dia siap bole jahitkan manik lagi buat tambah2..

Ada kawan aku suggest pergi di D'Fashion Lantai dua..aku pergi la, tapi banyak lace, aku bukan nak kawen lagi kut..so cuci mata ja la..


salah satu kedai jual fabrik


lagi fabrik di jual


kebetulan kami pergi waktu Lebaran, so sale la kain-kain ni..


Another kedai kain..

Then, aku teringat mak aku pesan beli kain yang sulam kat dada tu. So aku cari then jumpa this kedai. Nak tau bapa sepasang?? Murah sangat dalam RM30 hinggit ja...Borong banyak untuk ole-ole.


Tak ingat la pe nama kedai ni, tapi kat Lantai 1 k..


Bedding set.

Then, lepas beli-beli kain tetiba En Suami tunjuk comforter set. Dia offer kalu nak dia belikan..aku apa lagi kan, dia dah offer aku pilih la.. murah wei, satu set comforter tu dalam RM100 ja. Kain 100% cotton. Sedap pun sedap. Siap dia bole presskan comforter tu tuk di bawak balik. Hehe..

Actually banyak lagi yang ada di Pasar Baru ni..sapa-sapa yang ada di Bandung dan akan ke Bandung sila la ke Pasar Baru. Berbaloiiiiiiii!!

K kalu nak tau dimana letaknya, sini ada alamat k.

Jl. Otto Iskandardinata,
Bandung

K, daaaa...jumpa lagi k..


2 comments:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    ReplyDelete

Cecube Klik Sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RSS